piątek, 8 maja 2020

KTO TY JESTEŚ? - EUROPA. 4 godziny

Witam serdecznie dzieci i rodziców grupy I.

Zapraszam do wspólnej zabawy 😊

Temat dnia: Europa.



zajęcia  poranne - 4 godziny:

1). Zajęcia społeczno - przyrodnicze 1,5 godziny
2). Zajęcia usprawniające narząd mowy: 0,5 godziny
3) Zajęcia językowe i słownikowe: 1 godzina
4) Zajęcia ruchowe: 0,5 godziny
5) Zajęcia matematyczne : 0,5 godziny


zadanie 1.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:
1). "Rozgrzewka sportowca" - dziecko swobodnie biega po pokoju. Na wcześniej ustalony sygnał wykonuje następujące zadania:
a) jeden gwizdek - przechodzą z biegu  w podskoki;
b) dwa gwizdki - przechodzą z biegu w marsz połączony z wymachami ramion do przodu i do tyłu;
c) trzy gwizdki - przechodzą z biegu w marsz na czworaka.

2). "Berek sportowiec" - Rodzic jest berkiem. Na ustalony sygnał berek próbuje złapać dziecko. W momencie złapania dziecko musi wykonać pięć przysiadów, po czym ucieka dalej. Po krótkiej chwili następuje zamiana berka. 

3). "Kolarze" - dziecko leży na plecach na podłodze. Nogi podnosi wysoko i naśladuje pedałowanie na rowerze. Na przemian wykonuje wolne ruchy (wjeżdża pod górę) i szybkie ruchy (zjeżdża z góry).


zadanie 2.

"Europa" - prezentacja mapy konturowej Europy z zaznaczonymi państwami. Rodzic wraz z dzieckiem odszukują Polskę. Rodzic odczytuje nazwę kontynentu, na którym leży Polska, wskazuje sąsiednie kraje. Wśród flag na mapie, dziecko wskazuje flagę Polski.


zadanie 3.

"Wycieczka po Europie" - zabawa ruchowa. Rodzic z dzieckiem tworzą wagonik pociągu i jeżdżą po różnych krajach europejskich. Na hasło: HOLANDIA! dziecko zaciska zęby i wypowiadając głoskę SZY (naśladuje szmer wiatru, który porusza skrzydłami holenderskich wiatraków). Na hasło: BELGIA! dziecko udaje jedzenie pralinek (głośno mlaszcze). Na hasło: WŁOCHY! dziecko naśladuje ruchy ugniatania ciasta na pizzę. Na hasło: FRANCJA! dziecko naśladuje grę na akordeonie.

zadanie 4.

- Praca z kartą pracy - Dziecko koloruje kartę pracy wydrukowaną lub narysowaną przez rodzica flagę Unii Europejskiej. Następnie wskazuje palcem flagę Unii Europejskiej zgodną ze wzorem. Wraz z rodzicem dziecko liczy gwiazdki na fladze oraz całościowo (globalnie) czyta wyraz flaga .






zadanie  5.
dodatkowe dla chętnych:


- Ćwiczenie rozwijające logiczne myślenie. Klasyfikowanie według określonych cech.

czwartek, 7 maja 2020

KTO TY JESTEŚ? - WARSZAWA. 4 godziny

Witam serdecznie dzieci i rodziców grupy I.

Zapraszam do wspólnej zabawy 😊

Temat dnia: Warszawa.



zajęcia  popołudniowe - 4 godziny:

1). Zajęcia społeczno - przyrodnicze 1 godzina
2). Zajęcia usprawniające narząd mowy: 0,5 godziny
3) Zajęcia językowe i słownikowe: 1 godzina
4) Zajęcia ruchowe: 0,5 godziny
5) Zajęcia matematyczne : 1 godzina


zadanie 1.

"Podróż Wisłą" - zabawa z mapą Polski. Dziecko wodzi palcem po mapie Polski wzdłuż Wisły od Warszawy do morza. Rodzic odczytuje nazwy wskazanych miast: Warszawa, Toruń, Gdańsk.




zadanie 2.
- "Polska - moja ojczyzna" - Utrwalenie informacji o polskich miastach (Warszawa, Gdańsk, Poznań, Kraków, Zakopane) i ich symbolach.




- Opowiedz jakie krajobrazy przedstawiają zdjęcia na karcie pracy i wskaż palcem które elementy do siebie pasują.



zadanie 3.

"Na plaży" - zabawa ruchowa. Dziecko ruchem pokazuje, jak można spędzić czas na plaży.


zadanie 4.

"Gimnastyka buzi i języka" - ćwiczenia oddechowe.
a) "Dmuchanie balonów" - dziecko nabiera powietrze nosem, a następnie wypuszcza je buzią, udając pompowanie balonu.
b) "Wiatr" - dziecko ma zaciśnięte zęby, naśladuje cichy szmer wiatru, jednocześnie wypowiadając głoskę szszsz.


zadanie 5.
"Kto pierwszy przepłynie Wisłą do morza" - gra ściganka. Rodzic wraz z dzieckiem przygotowuje : planszę do gry z narysowaną trasą podzieloną na pola, dwa pionki i dwie kostki do gry. Jeden pionek dostaje rodzic, drugi należy do dziecka (jeśli jest rodzeństwo, są w jednej drużynie :)) - oba są ustawione na polu START. Grę rozpoczyna rodzic. rzuca kostkami do gry. Następnie przelicza na głos liczbę oczek. Przesuwa się do przodu o tyle pól, ile wskazuje liczba oczek. To samo robi dziecko. Na trasie gry są umieszczone pola - zadania. Np. pole z Syrenką warszawską - gracz idzie do przodu o dwa pola. Wygrywa ten, kto pierwszy dojdzie do mety.

przykład:






poniedziałek, 4 maja 2020

KTO TY JESTEŚ? - Polska - legendy. 5 godzin

Witam serdecznie dzieci i rodziców grupy I.

Zapraszam do wspólnej zabawy 😊

Temat dnia: Polska - legendy.



zajęcia  popołudniowe - 5 godzin:
1). Zajęcia techniczne: 1 godzina
2). Zajęcia plastyczne: 1 godzina
3). Zajęcia muzyczne: 1 godzina
4) Zajęcia językowe i słownikowe: 1 godzina
5) Zajęcia ruchowe: 1 godzina


zadanie 1.


-„Podanie o Lechu”- zapoznanie z treścią legendy.

Podanie o Lechu
oprac. Edyta Wygonik

Dawno temu, tak dawno, że nikt dokładnie już nie wie, kiedy to się zdarzyło, trzech braci – Lech, Czech i Rus – postanowiło, że każdy z nich założy sobie państwo. Pożegnali się więc serdecznie i rozeszli w trzy strony świata. Lech podążył na północ. Zarówno on, jak i jego bracia, chcieli, aby miejsca, w których założą swe siedziby, były dobrze położone, miały żyzna ziemię, lasy pełne zwierzyny, wody pełne ryb Lech długo wędrował w poszukiwaniu 
takiego miejsca. Mijał dzikie puszcze, przedzierał się przez gąszcze, pokonywał strumienie, stawy i bagna. Był już dosyć zmęczony, kiedy nagle ujrzał to, czego szukał – miejsce, do którego dotarł, zachwyciło go od razu: wszystko było takie, jak sobie wymarzył. Była to równina nad rzeką Warta. Postanowił, że tu właśnie powstanie jego państwo. Kiedy zabrano się do budowy grodu, znaleziono gniazdo białych orłów. Lech uznał to za dobry znak i obrał sobie tego ptaka za godło wojenne, które później stało się tez godłem Lechowego państwa; gród, który wtedy powstał, nazwano Gnieznem.

Dziecko odpowiada na pytania do tekstu : Kto założył Polskę?; Jaki ptak jest godłem Polski?



zadanie 2.


Pokoloruj kolorowankę lub narysuj wraz z rodzicami: postać Lecha i orła białego.




zadanie 3.


Zaznacz gdzie znajduje się Świnoujście na mapie Polski. Kolorem niebieskim pokoloruj morze, kolorem brązowym pokoloruj miejsce gdzie znajdują się góry. Udekoruj mapę używając różnych technik.
zadanie 4.



Wysłuchaj piosenkę pt.:" Jestem Polakiem".


"JESTEM POLAKIEM"
 
Ref.: Jesteśmy Polką i Polakiem

Dziewczynką fajną i chłopakiem

Kochamy Polskę z całych sił

Chcemy byś również kochał ją i ty

I ty.

1. Ciuchcia na dworcu czeka

Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj

Ciuchcia pomknie daleko

I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas.


2. Pierwsze jest Zakopane

Miejsce wspaniała

Gdzie góry i górale są

Kraków to miasto stare

W nim piękny Wawel

Obok Wawelu mieszkał smok.

3. Teraz to już Warszawa

To ważna sprawa

Bo tu stolica Polski jest

Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek

I wiele innych, pięknych miejsc.


4. Toruń z daleka pachnie

Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas

Podróż skończymy w Gdański

Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat.



zadanie 5.

 Zabawy ruchowe:
  •  „Mali żołnierze” – dziecko maszeruje dookoła pokoju, podnosząc wysoko kolana. Na słowa rodzica.: saperzy na poligonie – dziecko czołga się po podłodze.

  •  „Gdzie mieszkasz?” – dziecko kuca w domku (kółka hula-hoop lub inne). Rodzic wydaje polecenie: Na spacer – dziecko biega po pokoju (Rodzic podaje różne miejscowości, miasta), kiedy powie „Świnoujście”- dziecko szybko wraca do koła. Zabawę powtarzamy.

  • Biało-czerwoni” – Rodzic rzuca piłkę do dziecka i podaje nazwę jakiegoś koloru. Słysząc nazwy: biały i czerwony, dziecko nie łapie piłki. Po usłyszeniu nazwy innego koloru dziecko łapie piłkę oburącz i odrzuca ją do rodzica.


DO WIDZENIA, PRZEDSZKOLE - BEZPIECZEŃSTWO 3.5 godziny

Witam serdecznie dzieci i rodziców naszego przedszkola. Zapraszam do wspólnej zabawy 😊 Temat dnia: Bezpieczeństwo ZASADY BEZPIECZN...