Witam serdecznie dzieci i rodziców grupy I.
Zapraszam do wspólnej zabawy 😊
Temat dnia: Europa.
zajęcia poranne - 4 godziny:
1). Zajęcia społeczno - przyrodnicze 1,5 godziny
2). Zajęcia usprawniające narząd mowy: 0,5 godziny
3) Zajęcia językowe i słownikowe: 1 godzina
4) Zajęcia ruchowe: 0,5 godziny
5) Zajęcia matematyczne : 0,5 godziny
2). Zajęcia usprawniające narząd mowy: 0,5 godziny
3) Zajęcia językowe i słownikowe: 1 godzina
4) Zajęcia ruchowe: 0,5 godziny
5) Zajęcia matematyczne : 0,5 godziny
zadanie 1.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:
1). "Rozgrzewka sportowca" - dziecko swobodnie biega po pokoju. Na wcześniej ustalony sygnał wykonuje następujące zadania:
a) jeden gwizdek - przechodzą z biegu w podskoki;
b) dwa gwizdki - przechodzą z biegu w marsz połączony z wymachami ramion do przodu i do tyłu;
c) trzy gwizdki - przechodzą z biegu w marsz na czworaka.
2). "Berek sportowiec" - Rodzic jest berkiem. Na ustalony sygnał berek próbuje złapać dziecko. W momencie złapania dziecko musi wykonać pięć przysiadów, po czym ucieka dalej. Po krótkiej chwili następuje zamiana berka.
3). "Kolarze" - dziecko leży na plecach na podłodze. Nogi podnosi wysoko i naśladuje pedałowanie na rowerze. Na przemian wykonuje wolne ruchy (wjeżdża pod górę) i szybkie ruchy (zjeżdża z góry).
zadanie 2.
"Europa" - prezentacja mapy konturowej Europy z zaznaczonymi państwami. Rodzic wraz z dzieckiem odszukują Polskę. Rodzic odczytuje nazwę kontynentu, na którym leży Polska, wskazuje sąsiednie kraje. Wśród flag na mapie, dziecko wskazuje flagę Polski.
zadanie 3.
"Wycieczka po Europie" - zabawa ruchowa. Rodzic z dzieckiem tworzą wagonik pociągu i jeżdżą po różnych krajach europejskich. Na hasło: HOLANDIA! dziecko zaciska zęby i wypowiadając głoskę SZY (naśladuje szmer wiatru, który porusza skrzydłami holenderskich wiatraków). Na hasło: BELGIA! dziecko udaje jedzenie pralinek (głośno mlaszcze). Na hasło: WŁOCHY! dziecko naśladuje ruchy ugniatania ciasta na pizzę. Na hasło: FRANCJA! dziecko naśladuje grę na akordeonie.
zadanie 4.
- Praca z kartą pracy - Dziecko koloruje kartę pracy wydrukowaną lub narysowaną przez rodzica flagę Unii Europejskiej. Następnie wskazuje palcem flagę Unii Europejskiej zgodną ze wzorem. Wraz z rodzicem dziecko liczy gwiazdki na fladze oraz całościowo (globalnie) czyta wyraz flaga .
zadanie 5.
dodatkowe dla chętnych:
- Ćwiczenie rozwijające logiczne myślenie. Klasyfikowanie według określonych cech.