piątek, 15 maja 2020

JAK POWSTAJE KSIĄŻKA - Przygody Paka. 4 godziny

Witam serdecznie dzieci i rodziców grupy I.

Zapraszam do wspólnej zabawy 😊

Temat dnia: Przygody Paka.



zajęcia  poranne - 4 godziny:

1). Zajęcia ruchowe: 1 godzina
2). Zajęcia plastyczno - techniczne: 1 godzina
3) Zajęcia językowe i słownikowe: 1 godzina
4) Zajęcia społeczne: 1 godzina

zadanie 1.

"Dobre przykłady" - zabawa dydaktyczna. Rodzic prosi dziecko (na podstawie poniższych filmików) o podanie przykładów dobrego zachowania w różnych miejscach i sytuacjach. Za każdą dobrą odpowiedź dziecko dostaje punkt. Na koniec zabawy, dziecko zostaje królem dobrych manier.


Myszka w paski | Dobre maniery | Mówimy dzień dobry 


Myszka w Paski i dobre maniery | Do widzenia

Proszę, dziękuję, przepraszam - Świat Lolo


KORONA DLA KRÓLA MANIER


zadanie 2. 


ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH:

- "Bocian na łące" - zabawa ożywiająca. Dziecko biega swobodnie po pokoju. Na sygnał gwizdka dziecko przyjmuje pozycję bociana - staje na jednej nodze, druga noga jest zgięta w kolanie, ramiona rozłożone na boki. Dziecko stoi w tej pozycji 5 sekund, po tym czasie ponownie zaczyna biegać.
- "Skaczące żabki" - zabawa skoczna. Dziecko naśladuje skoki żaby. Na sygnał gwizdka siada w siadzie skrzyżnym i naśladuje rechot żaby. Na kolejny sygnał ponownie skacze po pokoju.
- "Pająk i muchy" - Rodzic układa na podłodze koło np. z szalika. Dziecko wchodzi do koła i udaje "muchę". Rodzic będzie "pająkiem". "Pająk" stoi w ukryciu. Dziecko - "mucha" swobodnie biega po pokoju. Na sygnał gwizdka "pająk" wybiega z kryjówki i goni "muchę". Kiedy "mucha" zdąży wrócić do swojej kryjówki "koła", jest bezpieczna. Następnie następuje zamiana ról. 



zadanie 3.

- "Przygoda Paka" - wykonanie przez dziecko książki. Rodzic dla dziecka przygotowuje trzy kartony, klej, kredki i wycinki z gazet. Na pierwszej kartce dziecko przykleja jeden wybrany przez siebie wycinek  i dorysowuje Paka. Następnie dostaje drugą kartkę, przykleja na środku drugi wycinek z gazety i układa ciąg dalszy swego opowiadania o Paku. Na koniec z pomocą rodzica zszywa karty i opowiada treść swojego opowiadania.


PAK


przykład:




zadanie 4.

"W bibliotece" - zabawy muzyczno - ruchowe przy piosence:


a) "Apaszki" - zabawa naśladowcza. Dziecko trzyma swoją apaszkę i naśladuje ruchy wykonywane przez rodzica ( np. pionowe - z góry na dół, poziome - od prawej do lewej).
b) "Czwórki" - zabawa porządkowa. Dziecko trzymając apaszkę w ręku. Porusza się w prawą lub lewą stronę. Gdy usłyszy melodię piosenki, szybko łapie za cztery rogi apaszki. Dziecko z rodzicem tańczy w rytm melodii.
c) "Taniec - połamaniec" - zabawa taneczna. Rodzic prezentuje krok. Dziecko próbuje samo się poruszać w ten sposób.


czwartek, 14 maja 2020

JAK POWSTAJE KSIĄŻKA - Szanujemy książki. 4 godziny

Witam serdecznie dzieci i rodziców grupy I.

Zapraszam do wspólnej zabawy 😊

Temat dnia: Szanujemy książki.



zajęcia  popołudniowe - 4 godziny:

1). Zajęcia ruchowe: 1 godzina
2). Zajęcia manualne: 1 godzina
3) Zajęcia językowe i słownikowe: 1 godzina
4) Zajęcia matematyczne : 1 godzina

zadanie 1.

Praca z kartą pracy:
-  dokładanie do 9; dorysowywanie brakujących zabawek.



- otaczanie pętlami przedmiotów niepasujących do pozostałych.





zadanie 2.

"Czerwony Kapturek - książka którą lubię" - gra. Rodzic przygotowuje planszę z narysowaną trasą gry, zaznaczonymi polami - pułapkami i polami - premiami (np. pole z wilkiem: "Musisz go przechytrzyć, więc czekasz do momentu, w którym wyrzucisz dziewięć oczek na obu kostkach"; pole z babcią: "Czekasz jedną kolejkę, gdyż babcia jest schorowana i bardzo wolno się porusza"; pole z leśniczym: "Przesuwasz się o dwa pola do przodu"), dwa pionki i dwie kostki do gry. Jeden piosnek bierze rodzic, drugi bierze dziecko. Oba pionki ustawione są na polu start. Rodzic rozpoczyna grę. Rzuca jednocześnie dwiema kostkami do gry. Następnie przelicza na głos liczbę oczek na obu kostkach. Przesuwa swój pionek do przodu o tyle pół, ile wynosi suma oczek na obu kostkach. To samo robi dziecko. Wygrywa ten pionek, który pierwszy przekroczy linię mety.

przykład:
                                                                   



   zadanie 3.

"Gdzie jest moja książka" - ćwiczenia kształtujące orientację przestrzenną.


  1. Wersja wykonywania ćwiczeń na siedząco:
 - Połóż książkę przed sobą.
- Połóż książkę za sobą.
- Połóż książkę obok siebie.
- Podnieś książkę wysoko nad głowę.
- Połóż książkę po swojej lewej stronie.
- Połóż książkę po swojej prawej stronie.
- Dotknij książką lewego kolana, ramienia, ucha, stopy.
- Dotknij książką prawego kolana, ramienia, ucha, stopy.

2. Wersja wykonywania ćwiczeń na stojąco:

- Połóż książkę na podłodze.
- Stań przed książką.
- Stań za książką.
- Podnieś książkę do góry.
- Połóż książkę na ziemi.
- Wykonaj skręt tułowia z książką do lewego boku.
-Wykonaj skręt tułowia z książką do prawego boku.
- Stań na prawej nodze i postaraj się podnieść książę wysoko do góry.
-Stań na lewej nodze i postaraj się podnieść książkę wysoko do góry.


zadanie 4.

Aktorzy czytają dzieciom najlepsze bajki. Zapraszam do słuchania audiobooka.

poniedziałek, 11 maja 2020

JAK POWSTAJE KSIĄŻKA - MOJE KSIĄŻKI. 5 godzin

Witam serdecznie dzieci i rodziców grupy I.

Zapraszam do wspólnej zabawy 😊

Temat dnia: Moje książki.



zajęcia  popołudniowe - 5 godziny:

1). Zajęcia społeczne: 1 godzina
2). Zajęcia techniczno - plastyczne: 1 godzina
3) Zajęcia językowe i słownikowe: 2 godziny
4) Zajęcia matematyczne : 1 godzina

zadanie 1.

" Sklep z książkami" - zabawa matematyczna. Rodzic wyznacza role: sprzedawcy i klienta księgarni. Do zabawy wykorzystane są półki z książkami. Klient dysponuje dysponuje środkami płatniczymi - żetonami w trzech kolorach. Czerwone żetony warte są trzy jednostki płatnicze, żółte żetony to dwie jednostki, białe to jedna jednostka płatnicza. Sprzedawca przyczepia na półkach z książkami ceny - w takiej formie jak oczka na kostce do gry. Klient podchodzi do sprzedawcy i prosi o książkę - musi powiedzieć, jaką sobie życzy książkę i zapłacić za nią odpowiednią liczbę żetonów. Później można przeprowadzić zabawę z wykorzystaniem monet.

przykład:
Żetony, strzałki i oznaczenia pól - 10x10 - Printoteka.pl

zadanie 2.

"Ulubieni bohaterowie" - odgadywanie zagadek Beaty Gawrońskiej, dotyczących bohaterów znanych dzieciom książek i bajek:

Biedne te dzieci, w lesie zabłądziły i do domku z piernika, niestety, trafiły.
(Jaś i Małgosia)

Wilk - spryciarz skrył się wśród górek i czeka aż nadejdzie...
(Czerwony Kapturek)

Domkiem tego misia jest STUMILOWY LAS, bawi się tam z przyjaciółmi przez calutki czas.
(Kubuś Puchatek)

Ten mały chłopiec to  chyba kukiełka. Nie do wiary! Zrobił go z drewna Gepetto stary.
(Pinokio)


zadanie 3.

Praca plastyczno - techniczna: wykonanie zakładki do książki. Dziecko wycina zakładkę oraz dwa elementy potrzebne do jej ozdobienia. W wyznaczonych miejscach robi otwory dziurkaczem. Nakleja obrazki na zakładkę i ozdabia całość według własnego pomysłu. Na dole przymocowuje sznureczki. (Jest to propozycja wykonania zakładki, można całą wykonać według własnego pomysłu)



zadanie 4.

Aktorzy czytają dzieciom najlepsze bajki. Zapraszam do słuchania audiobooka.




zadanie 5. 

Zabawy dowolne w domu -  rozwijanie umiejętności właściwego odnoszenia się do rówieśników i dorosłych, stosowania zwrotów grzecznościowych w zabawie.
- Z pomocą rodzica połącz palcem obrazki z pasującymi zwrotami grzecznościowym. 





DO WIDZENIA, PRZEDSZKOLE - BEZPIECZEŃSTWO 3.5 godziny

Witam serdecznie dzieci i rodziców naszego przedszkola. Zapraszam do wspólnej zabawy 😊 Temat dnia: Bezpieczeństwo ZASADY BEZPIECZN...