Witam serdecznie dzieci i rodziców grupy I.
Zapraszam do wspólnej zabawy 😊
Temat dnia: Przygody Paka.
zajęcia poranne - 4 godziny:
1). Zajęcia ruchowe: 1 godzina
2). Zajęcia plastyczno - techniczne: 1 godzina
3) Zajęcia językowe i słownikowe: 1 godzina
4) Zajęcia społeczne: 1 godzina
2). Zajęcia plastyczno - techniczne: 1 godzina
3) Zajęcia językowe i słownikowe: 1 godzina
4) Zajęcia społeczne: 1 godzina
zadanie 1.
"Dobre przykłady" - zabawa dydaktyczna. Rodzic prosi dziecko (na podstawie poniższych filmików) o podanie przykładów dobrego zachowania w różnych miejscach i sytuacjach. Za każdą dobrą odpowiedź dziecko dostaje punkt. Na koniec zabawy, dziecko zostaje królem dobrych manier.
Myszka w paski | Dobre maniery | Mówimy dzień dobry
Myszka w Paski i dobre maniery | Do widzenia
Proszę, dziękuję, przepraszam - Świat Lolo
KORONA DLA KRÓLA MANIER
zadanie 2.
ZESTAW ĆWICZEŃ PORANNYCH:
- "Bocian na łące" - zabawa ożywiająca. Dziecko biega swobodnie po pokoju. Na sygnał gwizdka dziecko przyjmuje pozycję bociana - staje na jednej nodze, druga noga jest zgięta w kolanie, ramiona rozłożone na boki. Dziecko stoi w tej pozycji 5 sekund, po tym czasie ponownie zaczyna biegać.
- "Skaczące żabki" - zabawa skoczna. Dziecko naśladuje skoki żaby. Na sygnał gwizdka siada w siadzie skrzyżnym i naśladuje rechot żaby. Na kolejny sygnał ponownie skacze po pokoju.
- "Pająk i muchy" - Rodzic układa na podłodze koło np. z szalika. Dziecko wchodzi do koła i udaje "muchę". Rodzic będzie "pająkiem". "Pająk" stoi w ukryciu. Dziecko - "mucha" swobodnie biega po pokoju. Na sygnał gwizdka "pająk" wybiega z kryjówki i goni "muchę". Kiedy "mucha" zdąży wrócić do swojej kryjówki "koła", jest bezpieczna. Następnie następuje zamiana ról.
zadanie 3.
- "Przygoda Paka" - wykonanie przez dziecko książki. Rodzic dla dziecka przygotowuje trzy kartony, klej, kredki i wycinki z gazet. Na pierwszej kartce dziecko przykleja jeden wybrany przez siebie wycinek i dorysowuje Paka. Następnie dostaje drugą kartkę, przykleja na środku drugi wycinek z gazety i układa ciąg dalszy swego opowiadania o Paku. Na koniec z pomocą rodzica zszywa karty i opowiada treść swojego opowiadania.
PAK
przykład:
zadanie 4.
"W bibliotece" - zabawy muzyczno - ruchowe przy piosence:
a) "Apaszki" - zabawa naśladowcza. Dziecko trzyma swoją apaszkę i naśladuje ruchy wykonywane przez rodzica ( np. pionowe - z góry na dół, poziome - od prawej do lewej).
b) "Czwórki" - zabawa porządkowa. Dziecko trzymając apaszkę w ręku. Porusza się w prawą lub lewą stronę. Gdy usłyszy melodię piosenki, szybko łapie za cztery rogi apaszki. Dziecko z rodzicem tańczy w rytm melodii.
c) "Taniec - połamaniec" - zabawa taneczna. Rodzic prezentuje krok. Dziecko próbuje samo się poruszać w ten sposób.